Kilka tygodni temu Naczelnik OSP ORW Głogów druh Janusz Pawłowski zadzwonił z propozycją zorganizowania ćwiczeń na Odrze. Plan był taki, aby motorówką przepłynąć z Wrocławia do Głogowa. Bardzo szybko zaakceptowaliśmy ten pomysł i postanowiliśmy pokonać część tej trasy.
Było trochę niepewności gdyż w tygodniu poprzedzającym ćwiczenia przez Wrocław przechodziła fala wezbraniowa i Śródmiejski Węzeł Wodny był zamknięty. Na szczęście sytuacja się ustabilizowała i mogliśmy wystartować.
W sobotni ranek na terenie bazy Dolnośląskie WOPR zjawiły się trzy zastępy OSP: OSP ORW Głogów, OSP Grębocice oraz Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego „Zorba”. Po wodowaniu łodzi udaliśmy się w dół rzeki. Po drodze druhom pokazaliśmy z poziomu rzeki uroki naszego miasta. Dzięki współpracy z pracownikami Urząd Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu sprawnie pokonaliśmy śluzy Śródmiejską i w Rędzinie i dopłynęliśmy do Port Uraz Klub Żeglarski gdzie zaplanowaliśmy przerwę.
Po krótkiej przerwie dwie jednostki popłynęły dalej a my swego rib-a zapakowaliśmy na przyczepę i wróciliśmy do Wrocławia. Pozostałe łodzie dopłynęły do Ścinawy gdzie zakończyły rejs.
Trochę podsumowania:
Każda z załóg miała na początku drobne problemy techniczne, które udało się rozwiązać. Przećwiczono procedurę śluzowania jednostek. W praktyce zweryfikowano planowanie rejsu pod względem logistycznym. Ćwiczenia przebiegły bezpiecznie choć po drodze warunki atmosferyczne bywały fatalne. Wydaje mi się, że narodziła się nowa świecka tradycja. Za rok popłyniemy do Głogowa!