o już kolejny rok kiedy prosimy Was o wsparcie w postaci przekazania 1,5% swego podatku PIT za rok 2024.

Z tego tytułu w roku 2024 na nasze konto wpłynęło 8 722,20 zł środki te wydatkowaliśmy w następujący sposób:

1. Naprawa wtryskiwaczy w silniku naszego samochodzie –

7 937.60 zł

2. Naprawa hamulców w naszym samochodzie – 700,01 zł

3. Zakup akumulatora do naszego quada – 300,00 zł

Nasz udział w tych kosztach to 215,41 zł

Kilka słów wyjaśnienia:

Środki pozyskiwane z tego tytułu zawsze przeznaczaliśmy na pokrycie szkolenia specjalistycznego naszych ratowników i zakupy kolejnego sprzętu. Lecz rok ubiegły był inny. W wrześniu 2024 roku w naszym mieście wystąpiło realne zagrożenie powodziowe.

W dniu 17 września 2024 wracając z akcji zabezpieczania wałów powodziowych chroniących oczyszczalnię ścieków silnik naszego samochodu przeszedł w stan awaryjny, ledwo dojechaliśmy do bazy. Diagnostyka silnika wykazała konieczność wymiany dwóch wtryskiwaczy (samochód nasz ma już 15 lat). Nic nie zapowiadało kłopotów z naprawą. Zakład, który podjął się naprawy „poddał” się po dwóch tygodniach nie mogąc wykręcić wtryskiwaczy tak były zapieczone. W tej sytuacji samochód przewieźliśmy do innego warsztatu, gdzie sytuacja się powtórzyła. Konieczne było wezwanie na pomoc specjalisty, który fizycznie brutalnie wszystkie wtryskiwacze wyrwał. I tak koszty z początkowo szacowanych na 3,5 tysiąca zł wyniosły prawie 8 tysięcy.

Jeszcze w miesiącu wrześniu przez KM PSP i WBiZK we Wrocławiu były zbierane dane na temat strat poniesionych przez jednostki w trakcie akcji powodziowej, które zostały następnie przekazane do MSW.

W miesiącu listopadzie zwróciliśmy się z pisemną prośbą o pomoc do: Wojewody Dolnośląskiego, Marszałka Województwa i Prezesa WFOSiGW, w odpowiedziach informowano nas o braku możliwości finasowania naprawy naszego samochodu.

W tej sytuacji również pisemnie zwróciliśmy do: Ministra Spraw Wewnętrznych, Pełnomocnika ds. odbudowy terenów popowodziowych, Funduszu Sprawiedliwości i wielu Fundacji o zasięgu ogólnokrajowym. Do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy żadnych zwrotnych odpowiedzi.

Podsumowując w roku ubiegłym nie udało się nam nikogo z naszych ratowników skierować na specjalistyczne szkolenia oraz nie zakupiliśmy specjalistycznego sprzętu. Dokonaliśmy tylko naprawy naszego samochodu i quada.

Tą drogą zwracamy się do członków naszego stowarzyszenia oraz do wszystkich naszych sympatyków o wsparcie naszej działalności po przez przekazanie swego 1,5% podatku na nasze konto.

Gdy będziecie wypełniać swe zeznania podatkowe za rok 2024 prosimy miejcie nas w swej łaskawej pamięci i w odpowiednią rubrykę wpiszcie nasz nr KRS 0000046695.

Zarząd OSP-ORW Zorba Wrocław